miercuri, 15 septembrie 2010

Despre brandul turistic

Am cautat sa vad ce anume a aparut in presa din "tarile tinta" ale campaniei. Monitorizarea a fost pentru media online. Am folosit pentru asta un soft al celor de la CyberWatcher/Updatum. Rezultatele sunt, sa spunem, hazlii. Pentru SUA spre exemplu, la peste 8.500 de surse monitorizate am gasit zero articole. Ungaria are 1 articol (Lopott logóval népszerűsítik országukat a románok a világkiállításon, Kuruc.info, 7/30/2010 9:45:35 AM). Rusia, Italia, Germania, Franta, UK (fara mult citatul articol din The Economist) – zero (la un numar de aproximativ 8.100 de surse monitorizate). Austria are 2 articole, unul deja citat de toata lumea - Beobachtet: Ein Kolibri in Rumäniens Blätterwald (WirtschaftsBlatt, 8/16/2010 1:28:05 AM) si unul mai nou (Gastkommentar: Entdecken Sie die Heimat Draculas, WirtschaftsBlatt, 8/3/2010 5:28:39 PM).
Softul monitorizeaza media online din ceva mai mult de 180 de tari. Rezultatele pentru toate aceste tari sunt cam tot pe acolo...
Pe de alta parte, nici pe http://nation-branding.info/ (unde gasim mai pe toata lumea care a lansat o astfel de campanie, de la Canada la Botswana) nu gasim un rand despre frunza noastra. Nu stiu cine ce comunica – THR sau ministerul, dar nici macar pe pagina Romaniei de la Expo 2010 Shanghai unde a fost lansat brandul, nu a aparut nimic despre brandul turistic, nici inainte nici dupa lansare. In schimb avem poze cu ministrii care au vizitat pavilionul…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu